KLAUZULA INFORMACYJNA

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.5 ust.2 RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
10. po zamknięciu okienka, do klauzuli informacyjnej masz dostęp w górnej części strony.
zapoznałem/zapoznałam się

Jeżyki

Konsultacje nauczycielek z rodzicami odbywają się następująco:
środa od godz. 15.30 do godz. 16.00

/ po wcześniejszym umówieniu się/

Adres poczty elektronicznej do kontaktu z wychowawcą grupy :

p3gr.jezyki@gmail.com


Styczeń

Tematyka kompleksowa:
1. 2. Zimowe zabawy.
3. Kocham babcię i dziadka.
4. Zwierzęta są głodne.

"Jeżyki" uczestniczyły w akcji "Szkoła do hymnu".
Odśpiewały hymn państwowy, pięknie ubrane i z wielkim przejęciem.



"Babcia " - wiersz B. Szelągowskiej

Gdy było mi smutno,
to mnie rozśmieszyłaś.
A gdy się nudziłem,
ze mną się bawiłaś.
Czytałaś mi książkę
z pięknymi baśniami.
Przytuliłaś mnie,
gdy byliśmy sami.
I wiem o tym babciu,
że ty kochasz mnie.
I ty też pamiętaj,
że ja kocham cię.

11.12.2020r /piątek/

Tematyka tygodniowa : "Domowi ulubieńcy"

 

Rozpoczęcie dnia krótkim wierszykiem.
Policzymy, co się ma:
mam dwie ręce, łokcie dwa,
dwa kolanka, nogi dwie
– wszystko pięknie zgadza się.
Dwoje uszu, oczka dwa,
no i buzię też się ma.
A ponieważ buzia je,
chciałbym buzie też mieć dwie


„Nasi pupile” – rozwiązywanie zagadek:
„Któż to ma swe piórka takie kolorowe?
Któż to tak uciesznie przechyla swą głowę?
Chętnie dużo mówi, okiem swoim mruga,
Jeśli mieszka w klatce to pewnie...... „(papuga).

„Kosmate futerko,
Oczka jak paciorki,
W bębenku wciąż biega,
Podobne do norki” (chomik).

„Małe, kolorowe, żyją w szklanym domu.
Choć nie mają głosu, nie wadzą nikomu” (rybki).

„Pełne wody – lecz nie morze,
Rybki ma – lecz nie jezioro,
Zanim spać się dziś położysz
Pokarm wsyp, będzie wesoło”. (akwarium).

Słuchanie wiersza „Akwarium Ani” Ewy Stadtmüller

Czy to szklane pudełeczko...to akwarium?
Tak córeczko!
I kupimy rybki złote?
Jakie tylko masz ochotę!
To ja chciała bym welonki
z ogonkami jak zasłonki!
No i jeszcze te tygrysie...
To skalary zdaje mi się...
I roślinki – tatku miły,
żeby rybki się cieszyły.
To na pewno ich marzenie
Czy coś jeszcze?
Tak! Jedzenie!
Będę co dzień je karmiła.
A szybki będziesz czyściła?
Sama nie dam sobie rady.
Kup mi proszę glonojady!

Rozmowa kierowana na temat utworu:
O czym jest wiersz?
Jak nazywa się szklane pudełeczko?
Jakie rybki chciała mieć Ania?
Co do akwarium powinna kupić Ania?
Kto będzie czyścił szybki w akwarium?

 

Oglądanie ilustracji

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Praca plastyczna "Moje akwarium"

Będą potrzebne : kolorowe brystole, bibuła, klej, plastelina i słoik. Proszę spojrzeć na wykonane ze słoików akwaria.

akwarium- praca plastyczna

10.12.2020r /czwartek/

Tematyka tygodniowa : "Domowi ulubieńcy"

List od Azorka”- odczytanie treści wiadomości./autor: A. Bober
- rozbudzanie empatii u dzieci
- kształtowanie opiekuńczej postawy wobec zwierząt
- zapoznanie z podstawowymi potrzebami zwierząt domowych na przykładzie psa: odpowiedni pokarm, pojenie, higiena ciała i otoczenia, wyprowadzanie na spacer

"Nazywam się Azorek. Jestem pieskiem, którego w życiu spotkało dużo złego.
Moja pani kupiła sobie mnie na święta. Zapomniała, że jestem prawdziwy i traktowała mnie jak zabawkę. Czasami mnie przytulała, ale jak miała zły humor, to na mnie krzyczała. Często zapominała dawać mi pić i jeść. Jak skamlałem, to się jeszcze bardziej denerwowała i zamykała mnie w łazience lub na balkonie. Włączała głośno muzykę, a ja zasłaniałem łapkami uszka, bo mnie bardzo bolały i bałem się, że już nigdy po mnie nie przyjdzie. Moja Pani często zapominała wychodzić ze mną na spacer, więc nie miałem gdzie zrobić siku czy kupki. Zdarzało się, że nie wytrzymałem i załatwiałem się w salonie. Wtedy Pani mnie biła. A ja aż wyłem z bólu. Bardzo kochałem swoją Panią, ale ona chyba mnie nie. Chociaż pewnego dnia wzięła mnie na spacer. Tak się ucieszyłem! Merdałem ogonkiem, skakałem ze szczęścia. W pewnym momencie, Pani przywiązała mnie do drzewa i gdzieś poszła. Myślałem, że zaraz wróci, ale ona nie wróciła. Stałem przywiązany do tego drzewa, aż zrobiło się ciemno. Okropnie się przestraszyłem. Było mi bardzo zimno i byłem bardzo głodny. Musiałem chyba zasnąć, bo jak otworzyłem oczy było już jasno, a nade mną stała mała dziewczynka z tatą. Przyglądała mi się uważnie, a ja się schowałem za drzewo, bo nie znałem jej i się wystraszyłem. Ale tata dziewczynki podszedł do mnie powolutku i poczęstował mnie psimi przysmakami. Zjadłem je, bo w brzuszku strasznie mi burczało. Ten Pan mnie odwiązał i razem z dziewczynką zabrali mnie do swojego domu. I wiecie co się stało? Oni mnie pokochali! Opiekowali się mną, karmili, wyprowadzali na podwórko, a ja stałem się najszczęśliwszym pieskiem na świecie.
I wiecie co sobie myślałem?? Że każde zwierzątko domowe powinno mieć tak dobrze, jak ja mam teraz."


Rozmowa na temat treści listu.
- określenie niewłaściwych zachowań właścicielki Azorka
- podanie przykładów prawidłowego traktowania zwierząt


"Pieski na spacerze"- zabawa ruchowa.

Dziecko jest psem i chodzi na czworakach. Na hasło "Piesku, na spacer" – dziecko czworakuje po całym dywanie, na hasło "Piesku, do budy" – dziecko idzie w ustalone miejsce – budę.Zabawę powtarzamy kilka razy.

"Jak opiekować siępsami"- praca z obrazkiem.

Dziecko wypowiada się na temat obrazków.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Praca indywidualna "Pokaż, gdzie mieszkają te zwierzątka?

 

        

           

 

       

  

 

 

 

 

 

 

Krótka praca plastyczna "Piesek"

praca plastyczna -piesek

09.12.2020r /środa/

Tematyka tygodniowa : "Domowi ulubieńcy"

My jesteśmy kotki dwa”- zabawa

- rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała

- czerpanie radości ze wspólnej zabawy

 

1. My jesteśmy kotki dwa, - uderzanie o kolana i klaskanie w ręce w rytmie 2x1
każdy z nas dwa uszka ma. / 2x - robienie uszek z dłoni i zginanie ich
A-a-a, kotki dwa, - kiwanie głową na boki
każdy z nas dwa uszka ma.- robienie uszek z dłoni i zginanie ich

2. My jesteśmy kotki dwa, - uderzanie o kolana i klaskanie w ręce w rytmie 2x1
każdy z nas dwa oczka ma. / 2x- wskazywanie na swoje oczy
A-a-a, kotki dwa, - kiwanie głową na boki
każdy z nas dwa oczka ma.- wskazywanie na swoje oczy

3. My jesteśmy kotki dwa, - uderzanie o kolana i klaskanie w ręce w rytmie 2x1
Każdy z nas wąsiki ma. /2x- układanie z placów wskazujących wąsów
A-a-a, kotki dwa, - kiwanie głową na boki
każdy z nas wąsiki ma.- układanie z placów wskazujących wąsów

4. My jesteśmy kotki dwa, - uderzanie o kolana i klaskanie w ręce w rytmie 2x1
każdy z nas pazurki ma. /2x- drapanie po dywanie
A-a-a, kotki dwa, - kiwanie głową na boki
każdy z nas pazurki ma.- układanie z placów wskazujących wąsów

5. My jesteśmy kotki dwa, - uderzanie o kolana i klaskanie w ręce w rytmie 2x1
każdy z nas dwie łapki ma. /2x- pokazywanie dłoni i machanie nimi
A-a-a, kotki dwa, - kiwanie głową na boki
każdy z dwie łapki ma.- pokazywanie dłoni i machanie nimi

 

"Co z kotem nam się kojarzy"- zabawa rozwijająca logiczne myślenie.

Rozmowa na podstawie rysunków lub własnych doświadczeń dziecka

 

"Dzień kota Fifka"- opowieść ruchowa

- pobudzanie dziecięcej wyobraźni i świadomości własnego ciała

 

Rodzic czyta poniższą opowieść, dziecko ruchem odwzorowuje usłyszaną treść

Przykładowa opowieść:

"Opowiem ci dzisiaj, co lubi robić kotek Fifek. Kot Fifek lubi spać. Położył się na dywanie. Najpierw spał na jednym boku, później na drugim boku, a później na plecach (dzieci kładą się na podłodze, leżą na boku, przekręcają się n a drugi bok, leżą na plecach). Kiedy już się wyspał, poczuł głód. Postanowił pójść do swojej miski i coś zjeść (idą na czworaka w różnych kierunkach, zatrzymują się i naśladują wylizywanie miski). Najedzony kot Fifek postanowił pójść na spacer. Wyszedł na podwórko i wdrapał się na drzewo (w przysiadzie naśladują powolne wspinanie się na drzewo, przechodząc do pozycji stojącej, we wspięciu na palcach). Ale drzewo było duże, a kot mały. Nie udało mu się wejść. Usiadł pod drzewem i smutno miauczy (siadają i naśladują miauczenie kota). Po chwili znowu zaczął spacerować po podwórku (chodzą na czworaka w różnych kierunkach, przekraczają lub omijają przeszkody – rozłożone poduszki). Potem położył się na brzuchu i obserwował okolicę (leżą na brzuchu, opierają dłonie na podłodze, prostują ręce i unoszą głowy jak najwyżej, spoglądają raz w jedną, raz w drugą stronę). Późno już, jestem bardzo zmęczony – pomyślał Fifek – wracam do domu. Czas spać (kładą się na podłodze i zwijają w kłębek).

 

"Myszka"- masażyk relaksacyjny

Rodzic mówi tekst i wykonuje ruchy na plecach dziecka. Przy powtórnej zabawie następuje zamiana – dziecko masuje rodzica.

Cicho, cichuteńko, w puszystej kurteczce - powoli dotykają pleców partnera
chodziła raz myszka po gładkiej półeczce.-  w poziomie,
Znalazła ser żółty, ząbkami go zjadła, - ściskają plecy,  delikatnie szczypią,
strzepnęła okruszki, - szybko klepią plecy,  naśladują strzepywanie,
w kąciku usiadła, okruszki zebrała, - naśladują zbieranie okruszków jedną ręką,
ząbkami je zjadła. - delikatnie, powoli szczypią,
Po gładkiej półeczce chodziła w kurteczce. - głaszczą, przesuwając ręce ku bokom.

Koty i płot” – zabawa dydaktyczna 

- posługiwanie się określeniami "mały i duży" oraz dotyczącymi położenia przedmiotów w przestrzeni: nad, pod

 

Dziecko słucha rymowanki i pokazuje paluszkiem, gdzie znajdą się kotki. Następnie należy wyciąć kotki i nakleić kotki zgodnie z jej treścią. Na koniec utrwalają sobie pojęcia "nad i pod", mówiąc, gdzie znajdują się poszczególne kotki. Rodzic sprawdza poprawność wykonania zadania. Pomaga, gdy wystąpią trudności.

 

Był sobie mały kotek, co skoczył nad płotek.

Był też i duży kotek, co schował się pod płotek. 

Teraz dwa kotki bawią się wokół płotka.

Powiedz, gdzie możemy znaleźć małego, a gdzie dużego kotka?

 

kotki - zabawa dydaktyczna

 

Język angielski

3-4 latki

    •  

OBSZAR EDUKACYJNY: House. Topic: Welcome to my house.
CELE OGÓLNE:
powtórzenie i utrwalenie nowo poznanego materiału
CELE SZCZEGÓŁOWE:
Dziecko:

    •  

utrwala zwyczaje panujące w Wielkiej Brytanii

    •  

umie rozpoznać poszczególne słowa związane z domem i pomieszczeniami

    •  

Poznaje podstawowe czasowniki w języku angielskim


METODA: czynna, drills(powtarzanie)
POMOCE: nagranie audio, video

PRZEBIEG ZAJĘCI:

1)Powtórzenie obszaru ostatnich zajęć (Winter and Christmas). W ramach powtórzenia warto pokazać dziecku obrazki oraz przypomnieć piosenkę.

2) Prezentacja nowego słownictwa (house-dom, dining room-jadalnia, kitchen-kuchnia, bedroom-sypialnia, bathroom-łazienka, attic-strych). Podczas prezentacji można użyć obrazków lub video załączonego poniżej.

3) Kolorowanka

łatwa-kolorowanka

Załacznik:

https://www.youtube.com/watch?v=aOSJZbHoiY8

załącznik

08.12.2020r / wtorek/

Tematyka tygodniowa : "Domowi ulubieńcy"


Zabawa graficzna "Rysuj po śladzie"

/Rodzicu, nie musisz drukować tej karty. Wystarczy samodzielnie narysować takie szlaczki/.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Słuchanie wiersza  B. Forma: Przyjaciel

 

Marzy Ania o piesku,
o kotku marzy Tomek.
Jurek chce mieć królika,
a świnkę morską Romek.

Każdy chce mieć przyjaciela,
dużego lub małego.
Zajmować się nim ciągle,
przytulić się do niego.

Rozmowa na temat treści wiersza

- rozpoznawanie i nazywanie znanych dzieciom zwierząt domowych, wzbogacenie słownictwa

 

- Jakie zwierzęta chciały mieć dzieci z wiersza?

- Kto z Was ma jakieś zwierzątko w domu?

- Czy każde zwierzę może mieszkać z nami w domu?

"Domowy zwierzyniec"– nazywanie zwierząt na obrazkach i rozpoznawanie domowych

- kształtowanie umiejętności dzielenia nazw zwierząt domowych na sylaby

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"Zwierzątka na spacerze"- zabawa ruchowa
- rozwijanie umiejętności czworakowania
/dziecko porusza się na czworakach w rytm muzyki/

"Dopasuj cienie zwierząt"- karta pracy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

04.12.2020r /piątek/

 

Temat dnia : "Dzień górnika"

 

1. Powitanie – zabawa ze śpiewem na melodię „Pieski małe dwa”:

„Oczka małe dwa, nosek i dwa uszka,
także nogi dwie i serce do serduszka.
Już witamy się, ja znam ciebie, a ty mnie
si bon si bon sia lala lala” (x2)


2. Oglądanie obrazka górnika w stroju roboczym i galowym – wskazywanie elementów stroju – kask z lampką górniczą, roboczy kombinezon, wysokie buty górnicze.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Ćwiczenia wzrokowe: „Opisz co widzisz”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Praca plastyczna "Górnik"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

górnik do pokolorowania

 

 

03.12.2020r /czwartek

 

Temat dnia :"Dbam o zdrowie".

 

    1. Zabawa ruchowa z elementem skoku i podskoku – "Skok po zdrowie"

Dla dziecka mała piłka. Osoba dorosła ustala linie – startu i mety. Na  sygnał  osoby dorosłej dziecko  wkłada piłeczkę między kolana i skacząc na dwóch nogach, pokonuje wyznaczoną trasę.
Byłoby wesoło, gdyby rodzic włączył się w ten wyścig.

    1. Dzieci i leki – słuchanie opowiadania B. Szelągowskiej Olek i tabletki na gardło.

Olek nie czuł się zbyt dobrze. Od kilku dni nie chodził do przedszkola. Co prawda gorączka już minęła, ale nadal miał katar i co jakiś czas bolało go gardło. Na szczęście nie musiał już leżeć
w łóżku. Mama przed wyjściem do pracy dokładnie go zbadała, po czym pozwoliła mu wstać i pobawić się klockami. Razem z dziadkiem zbudowali ogromną wieżę.

–  Dziadku,  może  sobie  poczytaj,  a  ja  pojeżdżę  samochodami  –  powiedział  chłopiec  i  sięgnął po wyścigówkę.

– Masz rację, Olku. Dokucza mi dziś kręgosłup. Chętnie chwilkę odpocznę.

Jak się okazało, dziadek przysnął na fotelu z książką w ręce. Chłopiec starał się zachowywać bardzo cicho. Nagle poczuł, że znowu boli go gardło. Na paluszkach poszedł do kuchni i otworzył szafkę, w której mama trzymała pudełko z lekarstwami. Stanął na krześle. Wyciągnął obie ręce,  ale  nadal  nie  mógł  dosięgnąć  pudełka.  Wspiął  się  na  palce.  Nagle  krzesło  zachwiało  się  pod  jego  nogami  i  Olek  upadł  na  podłogę.  Rozbudzony  i  wystraszony  dziadek  natychmiast  przybiegł do kuchni i przytulił mocno wnuka.

–  Nic  mi  się  nie  stało,  dziadku  –  powiedział  chłopiec  przez  łzy.  –  Nie  chciałem  cię  budzić.  Znowu boli mnie gardło, więc pomyślałem, że sam sobie wezmę jedną tabletkę do ssania.

– Ale mnie wystraszyłeś, Olku. Najważniejsze, że nic ci nie jest. Dzieci nie mogą same brać lekarstw. Nawet tabletek do ssania. Dlatego mama trzyma je tak wysoko. Zobacz, w każdym pudełeczku jest instrukcja, jak dawkować lekarstwo, kiedy należy je brać i w przypadku jakich chorób.  Wszystko  trzeba  bardzo  dokładnie  przeczytać.  Jest  dużo  lekarstw,  których  dzieciom  w ogóle nie wolno podawać, bo mogą zaszkodzić, a nie pomóc.

– Naprawdę, dziadku? Przecież lekarstwa są w takich ładnych i kolorowych pudełeczkach.

– Naprawdę, Olku. Obiecaj mi, że więcej tego nie zrobisz.

– Obiecuję, dziadku. Powiem Adzie, gdy wróci z przedszkola, żeby też nigdy nie brała sama lekarstw. A mogę zdradzić ci coś w tajemnicy? – wyszeptał do ucha. Dziadek pokiwał głową. – Może zostanę kiedyś lekarzem tak jak mama, będę badał pacjentów i przepisywał im recepty.

– To bardzo dobry pomysł. Na początek zbadajmy misia. Coś blado wygląda. Może zaraził się od ciebie.

    • Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania.

Osoba dorosła zadaje pytania /przykładowe/:

    • Dlaczego Olek został w domu?
    • Dlaczego chciał sam wziąć lekarstwo?
    • Dlaczego dzieci nie powinny same zażywać lekarstw?
    1. Zabawa ruchowa z elementem toczenia – "Sprawna ręka"

Należy przygotować plastikowe butelki wypełnione wodą lub jakieś pachołki i piłkę. Osoba dorosła wyznacza  linię  startu.  Ustawia  slalom  z  plastikowych  butelek wypełnionych wodą. Dziecko pokonuje wyznaczoną trasę slalomem, tocząc piłkę jedną ręką (w jedną stronę i z powrotem). Stara się zrobić to jak najszybciej. Rodzicu, dołącz się do dziecka – będzie wesoło.

    1. Zabawa dydaktyczna:"Co pomoże chorej mamie?"

Proszę o przygotowanie opakowania po lekarstwach, zabawki, np.: termometr, dzwonek, nożyczki, butelka po soku, chusteczki higieniczne, zegarek, cukierki, komputer, telefon. Opiekun ustawia na stoliku opakowania po lekarstwach oraz inne dostępne rzeczy spośród zabawek np.: termometr, nożyczki, dzwonek, telefon itd. Opowiada o tym, że wybiera się dzisiaj z wizytą do chorej mamy. Zastanawia się, co powinien ze sobą zabrać. Prosi dziecko o pomoc. Dziecko odkłada na bok te przedmioty, które nie przydadzą się chorej mamie. Wyjaśnia  przydatność pozostałych przedmiotów.

    1. Słuchanie piosenki "Myj zęby" - Fasolki

https://www.youtube.com/watch?v=hw3uYkD9S9I

 

7. Praca indywidualna

Nie ma potrzeby drukowania tej karty, wystarczy rozmowa z dzieckiem na podstawie tej karty.