KLAUZULA INFORMACYJNA

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.5 ust.2 RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
10. po zamknięciu okienka, do klauzuli informacyjnej masz dostęp w górnej części strony.
zapoznałem/zapoznałam się

" Pij na zdrowie"

Woda – to z niej składa się aż 60% naszego ciała, 73% naszego mózgu i aż 90% naszej krwi. Nie tylko gasi nasze pragnienie, ale stanowi podstawę naszego zdrowia. Picie odpowiednich ilości wody pomaga w utrzymaniu dobrego zdrowia i urody, poprawia trawienie i pomaga wypłukać z naszego organizmu toksyny. Picie wody pomaga przyspieszyć metabolizm, więc ważne przy stosowaniu wszelkich diet odchudzających. Poza tym to najbardziej dietetyczna substancja – zero cukru, zero tłuszczu i zero kalorii. Popularna wskazówka mówi, by pić 2 litry wody dziennie. Bierze się to stąd, że organizm na codzienne funkcjonowanie zużywa około 2 litrów. Średnio 1000 ml przypada na nerki, 500 ml na jelita, 250 ml oddajemy z wydychanym powietrzem i 250 ml wydalamy przez skórę. Większe zapotrzebowanie na wodę może wynikać z wysokiej temperatury otoczenia czy aktywności fizycznej. Dbajmy o to, by się nie odwodnić. Odwodnienie sprawia, że nasza skóra staje się sucha, powoduje obniżenie koncentracji, senność, spadek energii i bóle głowy.
Najlepiej popijać wodę przez cały dzień, regularnie w małych porcjach. Pamiętajmy, że napoje takie jak kawa czy herbata odwadniają. Jeśli nie chcesz z nich rezygnować, uzupełniaj braki dodatkowymi szklankami wody. Zwróćmy uwagę, jakiego rodzaju wodę pijemy. Wśród wód butelkowanych znajdziesz najczęściej dwa rodzaje – źródlane i mineralne. Te pierwsze mają mniejszą zawartość składników mineralnych (do 500 mg/l). Długotrwałe spożywanie wody z niską zawartością minerałów może powodować wypłukiwanie ich z organizmu, więc najlepiej wybierać wody o zawartości minerałów wynoszących około 1000 mg/l.
Dla dzieci i niemowląt najlepsze będą wody niskomineralizowane – ich nerki nie są jeszcze gotowe na przetwarzanie dużej ilości składników mineralnych.
Opracowała: mgr Renata Kabacińska